fbpx

Cursus Programmeren voor Beginners

Cursus Programmeren voor Beginners
Regio:
4 dagen
Inschrijven
€ 1999
Downloads:
  • Modules
  • Cursus
  • Inhoud
  • Algemene informatie
    Algemeen
  • Reviews
  • Module 1 : Intro Programming

    Module 2 : Structure Diagrams

    Module 3 : Variables and Data Types

    Programming Languages
    Language Syntax
    Levels of Programming
    Language Generations
    Unstructured Programming
    Procedural Programming
    Object Oriented Programming
    Compiled Language C
    Compiling and Linking
    Creating Executables
    Intermediate Language Java
    Compiler and Interpreter
    Compiling and Running Java Programs
    Script Language Python
    Running Python Scripts
    Software Development Phases
    Structured Programming
    Pseudo Code
    Program Structure Diagrams
    PSD Instructions
    PSD Selection Diagrams
    Multiple Selection Diagrams
    Iteration Diagrams
    While and For Iteration
    Logical Operations in PSD’s
    Input and Output
    I/O in PSD
    Average PSD
    File I/O in PSD
    Functions in PSD
    Variables
    Data Types
    Assignment Instructions
    Variable Declaration
    Variable Initialization
    Java Data Types
    JavaScript Data Types
    PHP Data Types
    Identifiers
    Identifiers Examples
    Constants
    Strong Typing
    Weak Typing
    Dynamic Typing
    Comments

    Module 4 : Control Flow

    Module 5 : Operators

    Module 6 : Arrays

    Control Structures
    if Statement
    if else Statement
    if else Examples
    Multiple Selections
    Nested if Statements
    switch case Statement
    Iteration Statements
    for Loop
    while and do..while Loop
    break and continue
    What is an Operator?
    JavaScript Operators
    Arithmetic Operators
    Logical Operators
    Comparison Operators
    Assignment Operators
    String Operators
    Bitwise Operators
    Other Operators
    Operator Precedence
    Expressions
    What are Arrays?
    Creating Arrays
    Initializing Arrays
    Accessing Arrays
    Array Indexes
    Array length
    Processing with for
    Processing with for each
    Multidimensional Arrays
    Associative Arrays JavaScript
    Associative Arrays PHP

    Module 7 : Functions

    Module 8 : Pointers

    Module 9 : Classes and Objects

    Library Functions
    User Defined Functions
    Calling Functions
    Advantages of Functions
    Function Prototype
    Function Definition
    Passing Parameters
    Local and Global Variables
    Return Statement
    Types of Calls
    Recursion
    Pointers
    Variables and Addresses
    Pointer Declaration
    Initializing Pointers
    Pointers to Variables
    Pointer Dereferencing
    Pointer Assignment
    Call by Value and by Reference
    Pointers and Arrays
    Address Arithmetic
    Arrays in Function Calls
    Class Definition
    Encapsulation
    Access Modifiers
    Constructors
    Creating Objects
    Fields and Methods
    Instance variables
    Class variables
    Using Objects
    Object References
    Object Destruction
  • Doelgroep Cursus Programmeren voor Beginners

    Cursus Programmeren voor BeginnersDe cursus Programmeren voor Beginners is bedoeld voor personen die de beginselen van het progammeren willen leren en die toe te passen in een willekeurige taal en platform.

    Voorkennis Cursus Programmeren

    Om aan deze cursus te kunnen deelnemen is geen specifieke voorkennis vereist. Algemene kennis over en ervaring met computers is wenselijk.

    Uitvoering Training Programmeren voor Beginners

    De theorie wordt besproken aan de hand van presentatie slides. Demo's worden gebruikt om de concepten te verduidelijken. De theorie wordt afgewisseld met oefeningen waarin eenvoudige programmeer problemen worden opgelost. De cursustijden zijn van 9.30 tot 16.30.

    Certificering Cursus Programmeren voor Beginners

    De deelnemers krijgen na het goed doorlopen van de cursus een officieel certificaat Programmeren voor Beginners.

  • Programmeren voor Beginners

    In de cursus Programmeren voor Beginners komen de basis beginselen van het programmeren aan de orde aan de hand van een programmeer taal. De taal staat in deze cursus niet centraal maar je hebt nu eenmaal een taal nodig om in te programmeren. Voorop staat de methodiek van het gestructureerd programmeren. Eenvoudige problemen worden geanalyseerd en omgezet in instructies in de programmeer taal. De deelnemers leren het formuleren van een probleem in Nassi Schneiderman diagrammen en Data Flow diagrammen. Aandacht wordt besteed aan het schrijven van programma's in source code en het vertalen van deze code met compiler en linker tot executeerbare binaire code. Ook leren zij over statements, operatoren, variabelen, constanten, arrays en data types en over control flow constructies zoals branching met if, then, else, select, case en iteraties met while, for, do while, break en continue. Hergebruik van code komt aan de orde bij de behandeling van functies. Zowel het aanroepen van functies uit een library als het zelf schrijven van functies wordt besproken. Hierbij wordt het verschil uitgelegd tussen call-by value en call-by reference. Ook komen pointers aan de orde waarmee in geheugen kan worden gewezen en door het geheugen kan worden gewandeld. De cursus wordt afgesloten met een introductie in object georienteerd programmeren. Na het doorlopen van de cursus zijn de deelnemers in staat kleine programma's te schrijven waarmee programmeer problemen worden opgelost. Ze zullen niet op de hoogte zijn van alle ins en outs van de taal want dat is niet de opzet van deze cursus.

  • Cursusvorm

    Al onze cursussen zijn klassikale cursussen waarbij de cursisten aan de hand van een ervaren trainer met diepgaande materie kennis door de stof worden geleid. Theorie wordt steeds afgewisseld met oefeningen.

    Maatwerk

    We doen ook maatwerk  en passen dan de cursusinhoud aan op uw wensen. Op verzoek gaan we ook in op uw praktijkcases.

    Cursustijden

    De cursustijden zijn in pricipe van 9.30 tot 16.30. Maar we zijn hierin flexibel. Soms moeten mensen namelijk kinderen naar de opvang brengen of halen en komen andere tijden hun beter uit. In goed overleg kunnen we dan andere cursustijden afspreken.

    Hardware

    Wij zorgen voor de computers waarop de cursus gehouden kan worden. Op deze computer is de voor de cursus benodigde software al geinstalleerd. U hoeft geen laptop mee te nemen om aan de cursus te kunnen deelnemen. Als u liever op uw eigen laptop werkt kunt u hem desgewenst meenemen. De benodigde software wordt dan aan het begin van de cursus geinstalleerd.

    Software

    Onze cursussen worden over het algemeen gegeven met Open Source software zoals Eclipse, IntelliJ, Tomcat, Pycharm, Anaconda en Netbeans. Het digitale cursusmateriaal krijgt u na de cursus mee naar huis.

    Lunch

    De cursus is inclusief lunch die we in een restaurantje op loopafstand van het cursuslokaal gebruiken.

    Locaties

    De cursussen worden op diverse plaatsen in het land gepland. Een cursus gaat op een locatie door als er zich minimaal 3 mensen voor die locatie inschrijven. Als er inschrijvingen voor verschillende locaties zijn gaat de cursus door op onze hoofdlocatie is Houten net onder Utrecht. Een cursus op onze hoofdlocatie gaat ook door bij 2 inschrijvingen en regelmatig ook bij 1 inschrijving.  Overigens doen we ook cursussen op de locatie van de klant als men daar prijs op stelt.