fbpx

Cursus Object Georienteerd Programmeren

Regio:
  • Training
  • Inhoud
  • Modules
  • Algemeen
    Algemeen
  • Reviews
  • Certificaat
  • Cursus Object Georienteerd Programmeren : Training

    Doelgroep Cursus Object Georiënteerd Programmeren

    De cursus Object Georiënteerd Programmeren is bedoeld een ieder die object georiënteerd wil leren programmeren met classes en objects.

    Voorkennis Cursus Object Georiënteerd Programmeren

    Om aan deze cursus te kunnen deelnemen is ervaring met programmeren in een procedurele programmeer taal vereist.

    Uitvoering Training Object Georiënteerd Programmeren

    De theorie wordt behandeld op basis van presentatie slides. De theorie wordt verduidelijkt door middel van demo's. Na bespreking van een module is er de mogelijkheid te oefenen. De cursustijden zijn van 9.30 tot 16.30.

    Certificering Cursus Object Georiënteerd Programmeren

    De deelnemers krijgen na het goed doorlopen van de cursus een officieel certificaat Object Georiënteerd Programmeren.

    Cursus Object Georiënteerd Programmeren
  • Cursus Object Georienteerd Programmeren : Inhoud

    In de cursus Object Georiënteerd Programmeren leren de deelnemers programmeren in een object georiënteerde taal zoals Java, C# of Python. De deelnemers kunnen zelf kiezen welke taal ze in de cursus willen gebruiken. Object Oriëntatie heeft zich bewezen als een vruchtbaar programmeer paradigma. De meeste moderne programmeer talen zijn tegenwoordig object georiënteerd en aan wat oudere talen zoals C of PHP is in de loop der tijd Object Oriëntatie toegevoegd.

    Intro Object Oriëntatie

    De cursus gaat van start met een overzicht over hoe Object Oriëntatie is voortgekomen uit andere software development paradigma's zoals structured en procedural programmeren.

    Lowering of Semantic Gap

    Een belangrijk voordeel van Object Oriëntatie is dat domein concepten direct in de software zijn terug te vinden. Uitgelegd wordt hoe door dit verlagen van de Semantic Gap de code begrijpelijker en beter onderhoudbaar wordt.

    Classes en Objects

    Vervolgens wordt ingegaan op concepten als Classes en Objects, Fields en Methods, Getters en Setters, Constructors en Destructors. De concepten zijn hetzelfde voor alle Object Georiënteerde talen, maar in de cursus wordt ook aandacht besteed aan verschillen op detail niveau.

    Encapsulation

    Eveneens komt het begrip Encapsulation aan de orde waarmee de interne data van classes wordt afgeschermd van de buitenwereld en waardoor wijzigingen in de implementatie zonder aanpassingen in de aanroepende code kunnen worden doorgevoerd.

    Inheritance en Polymorfisme

    De begrippen Inheritance en Polymorfisme worden eveneens behandeld. Door middel van Inheritance kunnen afgeleide classes de code uit de base class hergebruiken en daarmee duplicate code vermijden. Polymorfisme maakt het mogelijk base class methods een andere betekenis te geven in een afgeleide class. De runtime omgeving kan deze methods door dynamic binding dan automatisch vinden.

    Design Patterns

    Tenslotte wordt aandacht besteed aan Design Patterns in Object Georiënteerde software, waarmee standaard template oplossingen worden geleverd voor veel voorkomende problemen.

  • Cursus Object Georienteerd Programmeren : Modules

    Module 1 : Intro Object Orientation

    Module 2 : Classes and Objects

    Module 3 : Encapsulation

    OO Origins
    Abstraction Levels
    Domain Analysis
    Unstructured Programming
    Procedural Programming
    Object Oriented Programming
    OO Benefits
    Reusability
    Lowering Semantic Gap
    Higher Abstraction
    Objects as Domain Concepts
    Objects as Program Concepts
    Classes are Types
    Objects are Instances
    Fields
    Methods
    Creating Objects
    Object Initialization
    Constructors
    Using Objects
    Getters and Setters
    Destructors
    Current Object
    this or self
    Encapsulation Benefits
    Information Hiding
    Access Specifiers
    private and public
    Implementation Changes
    Validity Checks
    Ensuring Data Validity
    Class Variables
    static Data
    Class Methods
    static Methods
    static Initializers

    Module 4 : Inheritance

    Module 5 : Polymorphism

    Module 6 : Design Patterns

    Deriving Classes
    Class Hierarchies
    Hiding Instance Variables
    Overriding Methods
    Overloading Methods
    Constructor Chaining
    Accessing Base Class
    protected Members
    super or base
    Multiple Inheritance
    Call Overridden Functions
    Virtual Functions
    Role of v-table
    Polymorphism Benefits
    Abstract Classes
    Incomplete Base Classes
    Concrete Classes
    Interfaces
    Interface Implementation
    Dynamic Binding
    What are Design Patterns?
    Common Problems
    Pattern Solutions
    Singleton Pattern
    private Constructors
    Creation Functions
    Adapter Pattern
    Adapting an Interface
    Observer Pattern
    Publish and Subscribe
  • Cursus Object Georienteerd Programmeren : Algemeen

    Cursusvorm

    Al onze cursussen zijn klassikale cursussen waarbij de cursisten aan de hand van een ervaren trainer met diepgaande materie kennis door de stof worden geleid. Theorie wordt steeds afgewisseld met oefeningen.

    Maatwerk

    We doen ook maatwerk  en passen dan de cursusinhoud aan op uw wensen. Op verzoek gaan we ook in op uw praktijkcases.

    Cursustijden

    De cursustijden zijn in pricipe van 9.30 tot 16.30. Maar we zijn hierin flexibel. Soms moeten mensen namelijk kinderen naar de opvang brengen of halen en komen andere tijden hun beter uit. In goed overleg kunnen we dan andere cursustijden afspreken.

    Hardware

    Wij zorgen voor de computers waarop de cursus gehouden kan worden. Op deze computer is de voor de cursus benodigde software al geinstalleerd. U hoeft geen laptop mee te nemen om aan de cursus te kunnen deelnemen. Als u liever op uw eigen laptop werkt kunt u hem desgewenst meenemen. De benodigde software wordt dan aan het begin van de cursus geinstalleerd.

    Software

    Onze cursussen worden over het algemeen gegeven met Open Source software zoals Eclipse, IntelliJ, Tomcat, Pycharm, Anaconda en Netbeans. Het digitale cursusmateriaal krijgt u na de cursus mee naar huis.

    Lunch

    De cursus is inclusief lunch die we in een restaurantje op loopafstand van het cursuslokaal gebruiken.

    Locaties

    De cursussen worden op diverse plaatsen in het land gepland. Een cursus gaat op een locatie door als er zich minimaal 3 mensen voor die locatie inschrijven. Als er inschrijvingen voor verschillende locaties zijn gaat de cursus door op onze hoofdlocatie is Houten net onder Utrecht. Een cursus op onze hoofdlocatie gaat ook door bij 2 inschrijvingen en regelmatig ook bij 1 inschrijving.  Overigens doen we ook cursussen op de locatie van de klant als men daar prijs op stelt.

    Evaluaties

    Na afloop van iedere cursus worden de deelnemers verzocht de cursus te evalueren ten aanzien van cursusinhoud, cursusmateriaal, trainer en locatie. Het evaluatie formulier staat op https://www.klantenvertellen.nl/reviews/1039545/spiraltrain. De evaluaties van voorgaande deelnemers en voorgaande cursussen kunnen daar ook worden teruggevonden.

    Copyright

    De intellectuele eigendomsrechten van de gepubliceerde cursus inhoud, ook wel aangeduid als infosheet, behoren toe aan SpiralTrain. Het is niet toegestaan de cursusinformatie, de infosheet, te publiceren in schiftelijke dan wel digitale vorm zonder de uitdrukkelijke toestemming van SpiralTrain. Onder de cursus inhoud dient te worden verstaan de beschrijving van de cursus inhoud in zinnen alsmede de indeling van de cursus in modules en onderwerpen in de modules.

  • Cursus Object Georienteerd Programmeren : Reviews

  • Cursus Object Georienteerd Programmeren : Certificaat