fbpx

Cursus Design Patterns

Cursus Design Patterns
Regio:
  • Modules
  • Cursus
  • Inhoud
  • Algemene informatie
    Algemeen
  • Reviews
  • Module 1 : Intro Design Patterns

    Module 2 : Creational Patterns

    Module 3 : Structural Patterns

    What is a design pattern?
    Describing design patterns
    Reuse through design patterns
    Structure of patterns
    Classification of patterns
    Catalog of Design Patterns
    Creational Patterns
    Structural Patterns
    Behavioral Patterns
    Sample design patterns
    Selecting Design Patterns
    Solving problems with design patterns
    Factory Patterns
    Factory Method Pattern
    Connect parallel class hierarchies
    Abstract Factory Pattern
    Concrete Class Isolation
    Promoting Consistency
    Builder Pattern
    Controlling the build process
    Prototype
    Dynamic configuration
    Singleton Pattern
    Controlled access
    Adapter Pattern
    Pluggable Adapters
    Composite Pattern
    Sharing Components
    Decorator Pattern
    Lots of little objects
    FaÇade Pattern
    Reducing client-subsystem coupling
    Flyweight Pattern
    Reducing number of instances
    Proxy Pattern
    Copy-on-write

    Module 4 : Behavioral Patterns

    Module 5 : Architectural Patterns

    Chain of responsibility
    Command Pattern
    Interpreter Pattern
    Iterator Pattern
    Mediator Pattern
    Memento Pattern
    Observer Pattern
    State Pattern
    Strategy Pattern
    Template Pattern
    Architectural patterns versus design patterns
    Patterns for real-time software
    Layers
    Pipes and Filters
    Blackboard
    Broker
    Model-View-Controller
    Presentation-Abstraction-Control
    Microkernel
    Reflection
  • Doelgroep Cursus Design Patterns

    Cursus Design PatternsDe cursus Design Patterns is bestemd voor ervaren developers en software architecten met kennis van object georiënteerd programmeren en systeemanalyse die Design Patterns willen toepassen bij het ontwerpen van deze systemen.

    Voorkennis Design Patterns

    Kennis van een object georiënteerde programmeertaal zoals C++, C# of Java en ervaring met object georiënteerde analyse en design met UML is vereist.

    Uitvoering Training Design Patterns

    De concepten worden behandeld aan de hand van presentatie slides. De theorie wordt geïllustreerd met demo's van patterns in C++, C# en Java. Er zijn oefeningen in design problemen waarbij patterns worden toegepast. De cursustijden zijn van 9.30 tot 16.30.

    Certificering Design Patterns

    De deelnemers krijgen na het goed doorlopen van de cursus een officieel certificaat Design Patterns.

  • Cursus Design Patterns

    In de cursus Design Patterns leert u hoe design patterns kunnen worden toegepast bij het object georiënteerd ontwerpen van systemen. Na een inleiding over de rol die design patterns spelen en hoe ze kunnen worden gebruikt om de non functional requirements van systemen te realiseren, wordt aandacht besteed aan hoe design patterns beschreven en gecatalogiseerd worden. Ook de rol van design patterns in de architectuur van applicaties wordt besproken evenals de verschillende categorieën van design patterns die kunnen worden onderscheiden. In de module Creational Patterns komen de Factory patterns en het Builder, Prototype en Singleton pattern aan de orde. U leert uit welke classes, relations, responsibilities en collaboraties een typische design pattern oplossing kan bestaan. Vervolgens worden in de module Structural Patterns van het Adapter, Composite, Bridge, Decorator, Proxy en FlyWeight pattern besproken. U leert wat de gevolgen zijn van de toepassing van de design patterns, de voordelen en mogelijke nadelen wat betreft tijd en ruimte en welke overwegingen u kunt hanteren om een bepaald attern te gebruiken. Vervolgens worden in de module Behavioral Patterns de Chain of Responsiblity, Interpreter, Iterator, Mediator, State en Strategy patterns besproken. En tot slot worden in de module Architectural Patterns patterns besproken die betrokken zijn bij de architectuur van software, waaronder Operating Systems en Frameworks. Deze module richt zich onder andere op het Layer pattern, het Micro Kernel pattern en het Model View Controller (MVC) pattern.

  • Cursusvorm

    Al onze cursussen zijn klassikale cursussen waarbij de cursisten aan de hand van een ervaren trainer met diepgaande materie kennis door de stof worden geleid. Theorie wordt steeds afgewisseld met oefeningen.

    Maatwerk

    We doen ook maatwerk  en passen dan de cursusinhoud aan op uw wensen. Op verzoek gaan we ook in op uw praktijkcases.

    Cursustijden

    De cursustijden zijn in pricipe van 9.30 tot 16.30. Maar we zijn hierin flexibel. Soms moeten mensen namelijk kinderen naar de opvang brengen of halen en komen andere tijden hun beter uit. In goed overleg kunnen we dan andere cursustijden afspreken.

    Hardware

    Wij zorgen voor de computers waarop de cursus gehouden kan worden. Op deze computer is de voor de cursus benodigde software al geinstalleerd. U hoeft geen laptop mee te nemen om aan de cursus te kunnen deelnemen. Als u liever op uw eigen laptop werkt kunt u hem desgewenst meenemen. De benodigde software wordt dan aan het begin van de cursus geinstalleerd.

    Software

    Onze cursussen worden over het algemeen gegeven met Open Source software zoals Eclipse, IntelliJ, Tomcat, Pycharm, Anaconda en Netbeans. Het digitale cursusmateriaal krijgt u na de cursus mee naar huis.

    Lunch

    De cursus is inclusief lunch die we in een restaurantje op loopafstand van het cursuslokaal gebruiken.

    Locaties

    De cursussen worden op diverse plaatsen in het land gepland. Een cursus gaat op een locatie door als er zich minimaal 3 mensen voor die locatie inschrijven. Als er inschrijvingen voor verschillende locaties zijn gaat de cursus door op onze hoofdlocatie is Houten net onder Utrecht. Een cursus op onze hoofdlocatie gaat ook door bij 2 inschrijvingen en regelmatig ook bij 1 inschrijving.  Overigens doen we ook cursussen op de locatie van de klant als men daar prijs op stelt.