fbpx

Cursus Object Oriented Analysis en Design

In de cursus Object Oriented Analysis and Design leren de deelnemers de object georiënteerde manier van denken en de technieken voor het analyseren, ontwerpen en modelleren van een software systeem als een verzameling samenwerkende objecten. De UML taal loopt als een rode draad door de cursus heen.

Regio:
  • Inhoud
  • Training
  • Modules
  • Algemeen
    Algemeen
  • Reviews
  • Certificaat
  • Cursus Object Oriented Analysis en Design : Inhoud

    Iteratieve en Incrementele Ontwikkeling

    Na een introductie en overzicht van de belangrijkste object georiënteerde concepten en principes, wordt de moderne methodiek van iteratieve en incrementele systeem ontwikkeling besproken.

    Requirements Gathering en Uses Cases

    Vervolgens wordt aandacht besteed aan hoe de requirements van een systeem kunnen worden geanalyseerd en hoe de typische vormen van systeem gebruik kunnen worden beschreven met use cases.

    Domain Modeling

    Na een overzicht van UML wordt besproken hoe een domain model kan worden opgesteld, hoe de verschillende objecten kunnen worden onderscheiden met hun respectievelijke attributen en relaties en welke informatie ze uitwisselen.

    Interaction Modeling

    Er wordt aandacht besteed aan hoe verantwoordelijkheden kunnen worden toegewezen aan objecten en hoe deze door interactie modellering vertaald en gevisualiseerd kunnen worden met sequence en collaboration diagrammen en state charts. De verschillende design patterns die in dit proces kunnen worden gebruikt worden ook besproken.

    Packages en Subsystems

    En ook de vertaling van het domain analysis model naar een design class model is onderdeel van de cursus inclusief het ontwerp van een logische architectuur met packages en subsystems en de mapping naar code.

    Architectural Design

    De cursus gaat ook in op architectural design waarbij component en deployment diagrammen worden gebruikt.

    Design Patterns

    Tot slot wordt het belang van design patterns voor het implementeren van standaard oplossingen benadrukt.

  • Cursus Object Oriented Analysis en Design : Training

    Doelgroep Cursus Object Oriented Analysis en Design

    De cursus Object Oriented Analysis en Design is bedoeld voor developers en architecten die object georiënteerde analyse en design technieken en UML willen leren.

    Voorkennis Cursus Object Oriented Analysis en Design

    Om aan de cursus Object Oriented Analysis en Design deel te kunnen nemen is kennis van de basis principes van object oriëntatie en ervaring in object-georiënteerde software ontwikkeling wenselijk.

    Uitvoering Training Object Oriented Analysis en Design

    De stof wordt behandeld aan de hand van presentatie slides. Tijdens de cursus worden oefeningen gedaan met twee case studies die van requirements tot ontwerp worden uitgewerkt. Een modern UML tool wordt gebruikt om UML diagrammen te tekenen. De cursustijden zijn van 9.30 tot 16.30.

    Certificering Object Oriented Analysis and Design

    De deelnemers krijgen na het goed doorlopen van de cursus een officieel certificaat Object Oriented Analysis and Design.

    Cursus Object Oriented Analysis en Design
  • Cursus Object Oriented Analysis en Design : Modules

    Module 1 : Software Process

    Module 2 : Requirements Analysis

    Module 3 : Use Case Modeling

    Software Development Process
    Software Development Phases
    Good Software Characteristics
    Iterative and Incremental Development
    Requirements Capturing
    Requirements Analysis Process
    System Design
    Test Driven Development
    Waterfall Model
    Evolutionary Development
    Unified Process
    Understanding Requirements
    Vision Documents
    Requirement Analysis Activities
    Requirement Types
    Functional Requirements
    Non-Functional Requirements
    Requirements Determination
    Requirements Classification
    Conflicting Requirements
    Requirements Risks
    The glossary
    Use Cases and Actors
    Identifying Actors
    System Context Diagram
    Identifying Use Cases
    Use Case Diagram
    Use Case Modeling Steps
    High Level Use Cases
    Alternative Paths
    Scenarios
    Generalizations
    include and extends

    Module 4 : UML Overview

    Module 5 : Domain Modeling

    Module 6 : Use Case Realization

    What is UML?
    UML Diagrams
    Use Case View
    Logical View
    Component View
    Deployment View
    Notes and Adornments
    Stereotypes
    Tagged Values
    Constraints
    System Sequence Diagrams
    Why Domain Modeling?
    Conceptual Classes
    Noun Identification
    Physical and Conceptual Objects
    Types of Classes
    Domain Analysis Classes
    Finding Associations
    Multiplicity and Associations
    Generalization and Specialization
    Aggregation and Composition
    Finding Attributes
    Realizing Requirements
    System Behavior
    Input Events and Operations
    System Sequence Diagrams
    Derivation from Use Case
    Postconditions
    Class Responsibilities
    Class Collaborations
    Interaction Diagrams
    Sequence Diagrams
    Grasps Design Patterns

    Module 7 : Statecharts

    Module 8 : Design Model

    Module 9 : Architectural Design

    State Machine Concepts
    State Machine Diagram
    Event Driven Behavior
    State Machines and Objects
    Object Behavior
    Objects and Threads
    Passive and Active Objects
    Entry and Exit Actions
    Internal Transitions
    State Activities
    Guards
    History States
    Transition to Design
    From Requirements to Design
    Class Design Diagrams
    The Design Model
    Design Aspects
    Design Model Characteristics
    Mapping to Code
    Packages
    Package Design
    Packaging Guidelines
    Data Access Class Packages
    Subsystems
    System Partitioning
    Large Scale Element Collaboration
    Layers and Packages
    Simple Logical Architecture
    Consider Coordination Layer
    Web Application Architecture
    Consider MVC Architecture
    Package Dependencies
    Clustering
    Vertical Scaling
    Horizontal Scaling
    Physical Architecture

    Module 10 : Applying Design Patterns

    What are Patterns?
    Creational Patterns
    Behavioral Patterns
    Structural Patterns
    Architectural Patterns
    Singleton
    Abstract Factory
    Factory Method
    Reducing Dependencies
    Observer Pattern
    Adapter Pattern
    FaÇade pattern
    Proxy Pattern
  • Cursus Object Oriented Analysis en Design : Algemeen

    Lees de algemene cursus informatie
  • Cursus Object Oriented Analysis en Design : Reviews

    QingQing : Yokogawa
    Everything was perfect. Thank you.
  • Cursus Object Oriented Analysis en Design : Certificaat